fredag 27 november 2009

Jag gör helt fel.


Sitter i mitt alldeles egna arbetsrum och jobbar, dricker te ur det största glaset jag hittade i skåpet och inser hur fel jag gör. Ska man dricka te i Turkiet gör man ju det ur världens minsta tulpanformade glas och om jag förstått det rätt (min turk till pojkvän är en väldigt otillförlitlig källa när det kommer till turkiska traditioner) ska man absolut inte jobba idag. Idag ska man äta gigantiska middagar med hela släkten, offra djur och säga Iyi Bayramlar! Pojkvännen han ska spela Guitar Hero med sina kompisar och det nyinköpt trumsetet... Iyi Bayramlar.

2 kommentarer:

  1. Du får visa turkarna hur man firar advent istället! Inte för att det är så high life men ändå.. Eller så får ni lussevaka o så kan du gå lucia för dem;)

    SvaraRadera
  2. iyi bayramlar i efterskott. :)
    ett folktomt istanbul känns exotiskt faktiskt.. du borde ha gått ut och fotograferat!

    SvaraRadera