onsdag 2 december 2009

Ytterst intressant eftermiddag.


Efter en, som vanligt, påfrestande turkiska lektion åt jag lunch med klassen (två stycken, vi var nämligen tre på lektionen idag...). Detta utmynnade i en väldig trevlig och intressant eftermiddag med Ula. Hon är en extremt energisk 25-åring som kör bil i Istanbul. Bara en sådan sak. Man blir imponerad för mindre. Vi diskuterade ett väldigt intressant projekt hon håller på att starta upp. Eventuellt kommer jag att bidra grafiskt.

Vi gjorde lite research på stan och jag kom hem med organiskt rosenvatten som jag ska börja tvätta mitt ansikte med. Man märker tydligt hur hyn i ansiktet har försämrats efter min flytt hit. Beror förmodligen både på föroreningar i luften samt att man tvättar ansiktet med kranvattnet som innehåller diverse kemikalier. Rosenvattnet köpte jag här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar