fredag 18 september 2009

Så var det fredag igen!


















Och vilken fredag! Nästan som löning. Bayram (nu är det alltså fritt fram att äta även när solen är uppe) startar och vi har långhelg, på onsdag är nästa dag det är dags för plugg. Sedvanligt fick vi godis av vår snälla fröken och efter avklarade lektioner var det vinlunch. Idag på ett äkta turist-kebab-ställe, så jag fick äta omelett och grönsallad till lunch. Men med två glas vin till det klagar jag inte.

Efter en lunch med intressanta samtal imponerade Mike stort genom att pruta järnet på turkiska när hon skulle köpa blommor. Blommorna ska smycka deras lägenhet eftersom det i kväll är det dags för svenskfest, men ryktet har gått att två svenska tjejer ska ha fest, så lägenheten lär vara fylld med turkar...

Jag ser framemot att ta på mig glitterkoftan och parta loss med folk jag känner! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar